مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اجرای پروژه «روسازی بتنی معابر و تقاطعات» اراضی پشتیبانی و محورهای اصلی بندر شهیدرجایی به منظور ارتقای کیفیت عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در بندر شهید رجایی عملیاتی شده و هم اکنون با جدیت درحال اجرا می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانودی هرمزگان،"علی رضا
محمدی کرجی ران "با اشاره به انجام پروژه «روسازی بتنی معابر
و تقاطعات» اراضی پشتیبانی و محورهای اصلی بندر شهیدرجایی اظهارداشت: این پروژه در راستای ارتقای کیفیت
عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین در بندر شهید رجایی عملیاتی شده و هم اکنون درحال
انجام است .
وی درخصوص تکنیک
بکار رفته در اجراو دلایل انتخاب این روسازی « بتنی غیرمسلح درز دار» بیان کرد: از آنجا که بندر شهید رجایی دارای بیشترین تردد
بارهای سنگین در میان بنادر کشور بوده و از طرفی به دلیل آب و هوای گرم بندر و ریزش مواد خورنده و حلال
قیر، با مطالعات دقیق، روسازی بتنی بهترین
گزینه انتخابی برای اجرا در بندر تشخیص داده شد.
مدیر کل بنادر و
دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه با یک پایش دقیق و مبتنی بر اصول تخصصی مدیریت
روسازی، سطح خدمت دهی روسازی آسفالتی موجود بندر مورد ارزیابی قرار گرفت تصریح کرد: این ارزیابی به صورت جزء به جزء بررسی شده و بر اساس سطوح
خدمت (پی سی آی) اقدام به اولویت بندی جهت تغییر روسازی از آسفالت به بتنی شد .
محمدی کرجی ران
به مقایسه هزینه های اجرای این نوع روسازی با روسازی های متداول نیز اشاره ای داشت
و گفت: هزینه اجرای این نوع روسازی تنها کمی بیشتر از روسازی های آسفالتی است اما
عمر مفید آن فقط با احتساب نگهداری سالیانه
بسیار کم هزینه و به ۲۵ سال می رسد .
وی اضافه کرد: این
موضوع باعث می شود که این نوع روسازی در بلند مدت بسیار مقرون به صرفه تر از روسازی
آسفالتی باشد.
مدیر منطقه ویژه
اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: این پروژه در فاز اول خود بیش از ۱۸ کیلومتر از
معابر اصلی و ۲۵ هزار متر مربع از تقاطعات
را شامل می شود.
وی اظهار امیدواری کرد: عملیات تعمیرات اساسی سایر
معابر و تقاطعات بندر شهید رجایی به طول 22 کیلومتر به روش فوق در اولویتهای بعدی
قرار داشته که در سال آینده آغاز می گردد.