شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰
 
توقف کشتی ها، بنادر دنیا،همه گیری کرونا ،سازمان بنادر و دریانوردی
میانگین مدت زمان توقف کشتی ها در بنادر در نیمه اول سال 2021 در مقایسه با میانگین زمان قبل از همه گیری کرونا در سال 2018 و 2019 در حدود 11 درصد افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، در جدیدترین شماره از نشریه Sunday Spotlight، تحلیلگران موسسه Sea-Intelligence با استفاده از داده های منتشر شده توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، گزارشی را در مورد توقف کشتی ها در بنادر و مشکلات گلوگاه فعلی صنعت حمل و نقل کانتینری ارائه کردند.
محاسبات جدید نشان می دهد که میانگین مدت زمان توقف کشتی ها در بنادر در نیمه اول سال 2021 در مقایسه با میانگین زمان قبل از همه گیری کرونا در سال 2018 و 2019 در حدود 11 درصد افزایش داشته است. 
مقایسه این گزارش با داده های تقاضای جهانی منتشر شده توسط Container Trade Statistics (CTS) که در مدت مشابه 5.5 درصد افزایش داشته است، نشان می دهد که کارایی تردد کشتی های کانتینری به بنادر در سال 2021 کاهش یافته است. 
چین نیز در نیمه اول سال 2021 در مقایسه با 2018-2019 افزایش 12 درصدی توقف کشتی ها در بنادر خود را ثبت کرده که با متوسط رشد جهانی در نیمه اول 2021 مطابقت دارد.
به گفته Sea-Intelligence، در مقایسه با انواع دیگر کشتی ها، زمان متوسط توقف کشتی های کانتینری افزایش بسیار بیشتری داشته است. گلوگاه های زنجیره تأمین در بخش حمل و نقل کانتینری بیشتر از سایر قسمت های حمل و نقل تحت تأثیر قرار گرفته است. یکی از دلایل آن می تواند وابستگی بالای حمل و نقل کانتینری به مجموعه حمل و نقل زمینی باشد که در حال حاضر مشکلات خاص خود را دارد.
افزایش جهانی تقاضای تجارت الکترونیک، علاوه بر ظرفیت محدود حمل و نقل داخلی و زمینی، محدودیت های انبارداری و نگهداری کالا و در دسترس بودن نیروی کار، همگی از مواردی هستند که توسط کارشناسان به عنوان محرک های اصلی توقف بالا و انتظار کشتی ها برای پهلو گرفتن در بنادر عنوان شده اند.
۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۱,۱۶۵
کد خبر : ۵۵,۵۱۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید