شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰
 
چین،بزرگترین کشتی،حامل گاز،سازمان بنادر و دریانوردی
بزرگترین کشتی حامل گاز در دنیا با عنوان Panda 93P VLGC با طراحی بهینه و کاهش 32 درصدی انتشار آلاینده ها ساخته می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین لینک، موسسه طبقه بندی Bureau Veritas اعلام کرد که مجوز طراحی جدیدی را برای بزرگترین کشتی حامل گاز جهان (VLGC) صادر کرده است.
این کشتی با عنوان Panda 93P VLGC با ظرفیت 93000 متر مکعب توسط Jiangnan Shipyard، بخشی از گروه شرکت دولتی کشتی سازی چین، به عنوان تکاملی از سری حامل های گاز پاندا این کارخانه کشتی سازی، با بدنه بهینه طراحی شده است. 
به منظور افزایش ظرفیت بار بدون افزایش قابل توجه مصرف سوخت، این طرح شامل دو مخزن سوخت گاز مایع LPG روی عرشه است که هنگام حمل محموله های غیر گازی، از سوخت LPG استفاده می کند.
‏Sinogas، مالک شرکت خطوط حمل گاز مستقر در سنگاپور، سفارش برای دو فروند از این کشتی VLGC را ثبت کرده و سه کشتی دیگر را نیز در برنامه سفارش های خود قرار داده است. تحویل این حامل های گاز، که عمدتا به حمل LPG اختصاص دارد، برای نیمه اول سال 2023 برنامه ریزی شده است.
پس از اجرای طرح جدید انتشار دی اکسید کربن، تقریباً 32 درصد کاهش خواهد داشت؛ این کاهش چشمگیر نشان دهنده طراحی بهینه و مقرون به صرفه بودن ابعاد کشتی و همچنین استفاده از LPG به عنوان سوخت است.
هو کی کی؛ مدیر فناوری شرکت Jiangnan Shipyard، در این خصوص گفت: بررسی ها و برنامه ریزی های انجام شده برای این کشتی همگام با اقدامات سازمان جهانی دریانوردی در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بوده است؛ ما معتقدیم گاز به عنوان سوخت دریایی، راهکاری مطمئن برای پر کردن شکاف انتشار آلاینده های صنعت دریانوردی است.
۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۲۹۳
کد خبر : ۵۵,۵۱۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید